Готуємось до ЗНО з української мови та літератури


Варіанти тестів (з відповідями) з української мови  для учнів 11 класу, “Речення зі звертаннями, вставними словами, словосполученнями, реченнями

Тест

  1. Укажіть правильні твердження.
    • А  Звертання — слово, що називає того, до кого звертаються з мовленням.
    • Б  Поширені звертання складаються з двох слів.
    • В  Вставними називаються слова або сполучення слів, словосполучення, речення, що виражають ставлення мовця до висловлюваного ним повідомлення.✔
    • Г  Звертання і вставні слова є членами речення.
  2. У яких реченнях не вжито вставних слів?
    • А  Мабуть, у всьому Києві ніде немає кращого місця, аніж це, де виріс наш будинок (За Б. Житковим).
    • Б  Мільйонери, як відомо, бувають різні (За М. Слабошпицьким).
    • В  Мені осіння ніч короткою здається  (Леся Українка).✔
    • Г  Ягня, здається, веселилось… (Т. Шевченко).
  3. Укажіть речення, де неправильно вжито розділові знаки.
    • А  На моє щастя серед тих речей траплялися й старовинні рушники, на яких миготіла червона калина з темними листками, красувався буйним пломенем хміль (За І. Цюпою).✔
    • Б  На щастя, краса не щезла з лиця нашої планети (За Г. Тарасенко).
    • В  Мабуть, тому, що душа наша приростає до рідної землі, до рідного її куточка (За Г. Тарасенко).
    • Г  Та це не допомогло вгамувати скорботу, і нарешті хлопець кинувся у воду, немов в обійми сестрички (З календаря).
  4. Укажіть речення, у яких наявні пунктуаційні помилки.
    • А  Стара підсліпуватими очима розглядала своє давнє шитво і, мабуть нічого не бачила окрім плямистого мережива (За І. Цюпою).✔
    • Б  Мабуть, уже не чекав ніякої неприємної несподіванки (За М. Слабошпицьким).
    • В  Читачу, чи не буває тобі нудно часом? Тоді розгорни сторінки поеми життя і пошукай той розділ, де змальована людина, схожа на тебе… (За І. Вільде).
    • Г  Вітчизно наша! Яка ж ти мальовнича, яка різнобарвна і яка привітна… (За Ю. Збанацьким).
  5. Укажіть речення з поширеним звертанням.
    • А  Прощай, колиско, прощай, тепле гніздечко, прощай, школо наша, прощайте, дні незабутні, неповторні (За Ю. Збанацьким).
    • Б  Народе мій, до тебе я ще верну…  (В. Стус).✔
    • В  Дай мені крила, Україно! (М. Сингаївський).
    • Г  Перший, починай!
  6. Укажіть речення, у якому наявні вставні слова, що виражають почуття.
    • А  Отже, живемо ми в цьому будинку, в цій квартирі, і в нас на балконі завжди хтось живе (За Б. Житковим).
    • Б  На щастя, краса не щезла з лиця нашої планети  (За Г. Тарасенко).✔
    • В  Мабуть, тому, що душа наша приростає до рідної землі, до рідного її куточка (За Г. Тарасенко).
    • Г  Учорашні школярі невміло прощаються, можливо, хтось комусь тисне руку і востаннє розходяться, можливо, розходяться на все життя (За Ю. Збанацьким).
  7. Укажіть рядок із групою вставних слів одного розряду.
    • А  На радість, на щастя, можливо, треба думати.
    • Б  Звичайно, певна річ, правда, шкода.
    • В  Будь ласка, вибачте, добридень.✔
    • Г  Словом, однак, крім того, по-перше.
  8. Яке слово не є вставним?
    • А  Пам’ятаю.
    • Б  Навіть.✔
    • В  Наприклад.
    • Г  Гадаю.
  9. Укажіть речення тільки з непоширеним звертанням.
    • А  Де ти, Лесю?  (За І. Драчем).✔
    • Б  Совісте наша! (За І. Драчем).
    • В  Фантазіє, богиня легкокрила! (Леся Українка).
    • Г  Мово рідна! Ти ж як море! (С. Плачинда).
  10. Укажіть групу вставних слів дійсно, справді, безперечно.
    • А  Припущення, невпевненість.
    • Б  Упевненість.✔
    • В  Почуття.
    • Г  Ввічливість, привернення уваги.
  11. Напишіть невеликий роздум на одну з запропонованих тем, використовуючи поширені та непоширені звертання, вставні слова (словосполучення, речення) різних видів (види підпишіть над використаними вставними конструкціями).

ТЕМИ ДЛЯ МІНІ-ТВОРІВ:

  1. Ті держави здатні стати великими, у яких великі малі люди (О. Довженко).
  2. Історія проситься в сни нащадків (Л. Костенко).
  3. Людство не може зупинитися. Воно взяло надто великий розгін, рух для нього — це найвищий закон життя (П. Загребельний).

Увиразнюємо мовлення ФРАЗЕОЛОГІЗМАМИ

Приклади з літератури для написання ЗНО твору

Тема творуПриклад  з літератури
«Погано,що порожні храми, ще гірше – пустота в серцях»Зачарована Десна – Довженко
Мойсей – Франко
«Україна в огні» (фашизм) – Довженко
Зрада«Маруся Чурай» (Грицько ) – Л.Костенко
«Тіні забутих предків» (Палагна) – Коцюбинський
Я(романтика) – Хвильовий
«Україна в огні» – О.Довженко
Лісова пісня –Л. Українка
«Чорна рада» Куліш
Підступність і конкуренція«Мартин Боруля» – Карпенко Карий
Мина Мазайло – Куліш
«Чорна рада » (Брюховецький)  –  Куліш
«Катерина» – Шевченко
«Вершники» – Яновський
«Земля» -Кобилянська
«Місто « – Підмогильний
Патріотизм«Любіть Україну» – Сосюра
«Україна в огні» – Довженко  (запорожець Заброда)
«Тигролови» Багряний
«Камінний хрест» Стефаник
«Гімн» – Франко
«Зачарована Десна» Довженко
Вірші Шевченка
«Чорна  рада» – Куліш (Шрам)
«Лебеді материнства» Симоненко
Два кольори – Малишко
ДоляУкраїна в огні – Довженко
Катерина – Шевченко
Тигролови –  Багряний
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – Мирний
Земля – Кобилянська
Розкіш спілкування«Мина Мазайло» Куліш
«Момент» Винниченко
«Людина» Кобилянська
Закони мораліМаруся Чурай – Костенко
Хіба ревуть воли.. – Мирний
«Кайдашева сім’я» – Нечуй-Левицький
Тигролови – Багряний
СовістьХіба ревуть воли.. – Мирний
Я ( Романтика) – Хвильовий
«Україна в огні» -Довженко
«Земля» Кобилянська
«Всякому місту звичай і права» – Сковорода
Життєва помилка«Місто» – Підмогильний
«Хіба ревуть воли..» Мирний
Я(романтика) – хвильовий
«Подвійне коло» – Яновський
«Катерина» – Шевченко
Бідність і багатствоЛеся Українка: «В мужика землянка вогка, а в пана – хата на помості»
Маруся Чурай (Маруся і Галя) – Костенко
Земля – Кобилянська
Інститутка – Вовчок
«Хазяїн» – Карпенко-Карий
Традиції та звичаїНаталка Полтавка – Котляревський
Маруся – Г.Квітка-Основ’яненко
Тіні забутих предків – Коцюбинський
Зачарована Десна – Довженко
Тигролови – Багряний
Маруся Чурай – Костенко
«Кайдашева сім’я» – Нечуй Левицький
Кохання і ненависть«Маруся Чурай» – Костенко
«Хіба ревуть воли…» – мирний
Маруся – Г.Квітка-Основ’яненко
Тіні забутих предків – Коцюбинський
Наталка Полтавка – Котляревський
Лісова пісня – Л. Українка
«Місто» – Підмогильний
Батьківське піклування і материнська любов«Хіба ревуть воли…» – Мирний
«Максим Гримач»  вовчок
«Маруся» – Квітка-Основ’яненко
Наталка у Шевченка
Тигролови -Багряний
Своєрідність характеру «Я(романтика)» – Хвильовий
Кайдашева сім’я – Нечуй-Левицький
Земля – Кобилянська (брати Сава та Михайло)
Добро і зло«Камінний хрест» – Стефаник
«Україна в огні» – Довженко
«Чорна рада» – Куліш
Ідея, до якої йдеш«Місто» Підмогильний
«Я(романтика)» – Хвильовий
«Хіба ревуть воли..» – Мирний
«Людина» – Земля
ЩастяСковорода: «Бути щасливим – пізнати себе чи свою природу, взятися за споріднене діло і бути з ним у злагоді»
«Україна в огні» Довженко
«Тіні забутих предків» Коцюбинський
«Наталка Полтавка» – Котляревський
Тигролови – багряний ( «Сміливі – завжди щасливі»)
Завзяття і праця«Кам’яний хрест» Стефаник
«Місто» Підмогильний
«Бджола та шершень»
«Земля» Кобилянська
«Хазяїн»  Карпенко – Карий
Життя – мистецтво«Інтермецо» – Коцюбинський
«Момент» Винниченко
Дружба, взаємовідносини«Хіба ревуть воли..»
«Місто» – Підмогильний
«Потрібно цінувати те, що маєш. А не те, про що мрієш»«Місто» – Підмогильний
«Маруся Чурай» – Костенко
«Момент» Винниченко
«Земля» Кобилянська
Пісня«Наталка Полтавка» – Котляревський
«Маруся Чурай» Костенко

Літературні угруповання, що діяли в Україні. Список літературних об’єднань. Угруповання емігрантів.

ЛІТЕРАТУРНІ УГРУПОВАННЯ КІНЦЯ ХІХ – ПОЧ. ХХ СТ.

Покутська трійка – В. Стефаник, Лесь Мартович, М. Черемшина
“Молода муза” (Львів) – Остап Луцький, Петро Германський, Василь Пачовський, Богдан Лепкий, Сидір Твердохліб.
Літературні угруповання 20-х років ХХ ст.
Символістські угруповання: “Біла студія”, “Музагет”, “Гроно”
Футуристські групи: “Фламінго”, “Комкосмос” (перейменована на “Аспанфут”), “Нова генерація”

УГРУПОВАННЯ “ПОПУТНИКІВ” (“БУРЖУАЗНИХ”):

“Ланка”, ВАПЛІТЕ, Неокласики, “Західна Україна”
“Ланка”:
1924-1926 рр. Київ
В. Підмогильний, Є. Плужник, Б. Антоненко-Давидович, Т. Осьмачка, Б. Тенета, Г. Косинка
Була реорганізована в МАРС (“Майстерня революційного слова” 1926-1934 рр.).
ВАПЛІТЕ:
Вільна академія пролетарської літератури   1926-1928 Харків
Утворена за ініціативою М. Хвильового
Керівники: М. Хвильовий, М. Яловий, О. Досвітній
Представники: М. Бажан, О. Довженко, М. Куліш, В. Сосюра, П. Тичина та інші
Неокласики: Київ
“гроно п’ятірне”
М. Зеров, П. Филипович, М. Рильський, М. Драй-Хмара, О. Бургардт

Пролетарські” угруповання:

“Гарт”, “Плуг”, “Молодняк”, ВУСПП
“Гарт”:
1923-1925 рр.
Керівник – Василь Еллан-Блакитний
Члени: Володимир Сосюра, Павло Тичина, Микола Хвильовий, Олександр Довженко
“Плуг”:
Харків
Керівник – Сергій Пилипенко
Члени: Наталя Забіла, Дмитро Бедзик, Володимир Гжицький
Головна мета – масовість
“Молодняк”:
1926-1932
Члени: С. Воскрекасенко, І. Гончаренко, Я. Гримайло
“Бойовий загон пролетарського фронту”
ВУСПП:
Всеукраїнська спілка пролетарських письменників
Представники: І. Кулик, І. Микитенко, І. Ле, Л. Смілянський та ін.
«пролетарський конструктивний реалізм»
50-х – 70-х років:
Шістдесятники – Д. Павличко, Ліна Костенко, В. Симоненко, І. Драч, М. Вінграновський та ін.
“Київська школа” – В. Голобородько, М. Воробйов, В. Кордун та ін.
“Вісімдесятники” – Ю. Буряк, В. Герасим’юк, О. Забужко, Л. Таран, І. Римарук та ін.

Літературні угруповання 80-90-х років ХХ ст.:

“Нова література” – “Бу-Ба-Бу” – Ю. Андрухович, В. Неборак, О. Ірванець
“Нова дегенерація” – С. Процюк, І. Ципердюк, І. Андрусяк
“Пропала грамота” – Ю. Позаяк, В. Недоступ, С. Либонь
“Західний вітер” – В. Махно, Б. Щавурський, В. Гайда, Г. Безкоровайний
“ЛуГоСад” – І. Лучук, Н. Гончар, Р. Садловський
“500” – М. Розумний та ін.
“Червона фіра” – С. Жадан, Р. Мельників, І. Пилипчук

Література емігрантів ХХ – поч. ХХІ ст.

“Празька школа”, МУР, Нью-Йоркська група поетів
“Празька школа”:
Прага
О. Ольжич, Ю. Дараган, О. Теліга, Є. Маланюк, Л. Мосендз, О. Лятуринська, Н. Лівицька-Холодна, О. Стефанович та ін.
МУР:
Мистецький український рух
Створений у 1945 р.
Німеччина
Є. Маланюк, У. Самчук, І. Багряний, Т. Осьмачка, В. Барка, Ю. Косач та інші.
Нью-Йоркська група:
Нью-Йорк
Б. Бойчук, Б. Рубчак, Ю. Тарнавський, П. Килина, Е. Андієвська, В. Вовк та ін.

Варіанти тестів (з відповідями) з української мови  для учнів 11 класу, “Відокремлені обставини

Тест

  1. Укажіть правильні твердження.
    • А  Відокремлюються обставини, виражені дієприслівниками та дієприслівниковими зворотами.✔
    • Б  Обставини місця, часу, способу дії, причини відокремлюються завжди.
    • В  Відокремлюються обставини, виражені дієприслівниковими зворотами фразеологічного типу.
  2. Укажіть речення з відокремленими обставинами, вираженими одиничним дієприслівником.
    • А  Побачивши один рушник, вишитий суровими нитками, я  зрадів… (За І. Цюпою).
    • В  За Таманню по ярах шуміли, спадаючи, весняні води (Г. Тютюнник).✔
    • Г  Вона стояла закам’яніло, мовби не дихаючи, нічого не чуючи і не бажаючи знати (П. Загребельний).
  3. Зазначте речення, у яких неправильно вжито розділові знаки.
    • А  Вправу виконують, запам’ятовуючи кожний рух.✔
    • Б  Перемоги можна домогтися наполегливо працюючи.
    • В  І працюючи він весь час озирався.
  4. Зазначте речення, у яких неправильно вжито розділові знаки.
    • А  Відтоді я, побачивши диких качок, завжди думаю: «А, може, десь там, посеред них, є і наші…» (За М. Слабошпицьким).
    • Б  Велична мелодія, широко наростаючи і міцніючи, розгорталась у гармонійне море (О. Гончар).
    • В  Дівчина все ще стоїть, схлипуючи.✔
  5. Зазначте речення, у яких правильно вжито розділові знаки.
    • А  Мене вражало, що передаючи пізніше чиюсь фразу, в  пам’яті тримав точний вираз очей того, хто говорив, його позу, міміку (За П. Засенком).
    • Б  Володіючи таким природженим артистизмом часто грав своїх героїв, перевтілювався в них, перевіряв на людях все, що лягло на папір, чи мало лягти (За П. Засенком).
    • В  Над хатою піднялись у небо голуби, знаменуючи мир і благодать  (О. Довженко).✔
  6. Зазначте речення, у яких правильно вжито розділові знаки.
    • А  Присягаючи, землю цілували і навіть їли  (За Г. Тарасенко).✔
    • Б  Співала Катя, півголосом вкладаючи в слова щось незвичайне, особливе (За Г. Підлісною).
    • В  Юрко пошукав очима і вибравши місце, сів у ромашкову гущину під прохолодну тінь крилатого осокора (За В. Козаченком).
  7. Зазначте речення, у яких правильно вжито розділові знаки.
    • А  Забившись під рясну кучму куща, вдивлялася як вирувала злива (За Г. Колісником).
    • Б  Збагнувши, що сталось мати-кит дрижала всім своїм великим тілом (За П. Вакуленком).
    • В  Великий князь-книжник прославився не тільки своїми походами та запеклими січами на полі брані, а й тим, що залишив по собі багатющий скарб — першу на Русі бібліотеку, книгами якої залюбки послуговувався допитливий отрок Печерського монастиря, закарбувавши на віки діяння і попередників Ярослава, і його послідовників  (За Я. Оросом).✔
  8. Укажіть речення з відокремленими обставинами, вираженими не дієприслівниковими зворотами.
    • А  Сонце било промінням прямісінько в очі, доточуючи той настрій своєю ясою й теплом… (За Є. Гуцалом).
    • Б  Придбавши квиток на Київ (відпустка кінчається), повертаюсь на Кевліч (За В. Несененком).
    • В  Втомившись, всі порозходились по домівках.✔
  9. Зазначте речення, у яких правильно вжито розділові знаки.
    • А  Тигр спустився крутим, майже прямовисним схилом до джерела, що било з кам’яного серця гори, набрав повне вухо води і схиливши голову, приніс її вдові (Народна творчість).
    • Б  Згідно з нею, рятуючись від холоду неандертальці рушили на південь, де стикнулися з нестачею їжі, тож і не витримали конкуренції з більш адаптованою людиною (З газети).
    • В  Зійшов на прямий шлях, лунко шльопаючи по залитих водою коліях, іде до нової садиби  (За Ф. Роговим).✔
  10. У яких реченнях відсутній дієприслівниковий зворот?
    • А  Синтезуючи, рослини відіграють вирішальну роль у розвитку всього живого — рослинний світ дає людині продукти харчування, корм для худоби, сировину для промисловості, а ще лікує хворих, фільтрує повітря…  (За В. Давидовим).✔
    • Б  Цю гімнастичну вправу виконують лежачи на килимі.
    • В  Він ще стоїть закусивши губу.
  11. Напишіть невеликий твір-роздум на одну з запропонованих тем, використовуючи відокремлені обставини різних видів на початку, в середині та в кінці речення.
ТЕМИ ДЛЯ МІНІ-ТВОРІВ:
  1. У цьому світі є тільки одна річ, перед якою належить схилятися, це — геній, і одна річ, перед якою слід упасти на коліна, — це доброта (В. Гюго).
  2. Сама доброчинність стає пороком, коли застосовують її помилково (О. Довженко).
  3. Трудний він і тернистий, шлях на Голгофу слави (І. Світличний).


Варіанти тестів (з відповідями) до уроку української мови  для учнів 11 класу на тему “Складне речення

Варіант 1

  1. Укажіть ознаки складного речення.
    • А  Має одну  граматичну основу.
    • Б  Може мати  сурядний, підрядний,  безсполучниковий  зв’язки.✔
    • В  Частини  завжди  залежать одна від одної.
    • Г  Рівноправні частини не  існують на рівні підрядного  зв’язку.
  2. У якому реченні розділові знаки стоять правильно?
    • А  Що правда на світі є, Зачіплянка в цьому не раз переконалась  з’явилась таблиця на соборі.  (О. Гончар).
    • Б  Молодий  узяв Катрю  під  руку  й  повів  до  хати  вузеньким коридором, бо хуторяни не дуже розступалися кожному хотілося подивитись на приїжджих зблизька (Г. Тютюнник).
    • В  Справді  вдома ще  спала  б,  а  тут  встає  до  схід  сонця,  тут саме життя  підіймає,  бо  рано  починається  трудовий  день тих, хто споруджує канал  (О. Гончар).
    • Г  Заснула хвиля  у  броді,  заснув  і присілок над  бродом. А  до нього  ніяк  не  дотягне  своє  снування той  волохатий, що так дитинство нагадує, сон — перед жнивами він завжди тільки скрадається за Данилком, а коли й прихопить його, то лише на якусь часинку  (М. Стельмах).✔
  3. У якому реченні розділові знаки розставлені правильно?
    • А  Ось так воно й виходить: коли хтось високо злетить, то неодмінно низько сяде  (М. Стельмах).✔
    • Б  Буває ж так що людину тягне, настійливо тягне кудись, — ось так  і його тягнуло  з тої миті, як тільки він побачив  із степу  це  бойове  судно  що,  мов  сама  його  мрія,  силуетно застигло на обрії…  (О. Гончар).
    • В  День був такий самий, нічого не приніс, абатство завалене шматтям туману завмерло, ждало, прислухалося (П. Загребельний).
    • Г  З  рушницею  полюють  перепілок  восени,  коли  вже  просо вклоняється хазяїнові повними китицями пшоняної каші, а навкруги проса — куди оком кинеш, — самі стерні та копи та скирти…  (О. Вишня).
  4. Які розділові знаки слід поставити замість цифр у реченніВ кухні затихла 1 потім знов зачалась балачка 2 але Трохим вже не мішався 3 він мовчки сидів і постукував пальцями по столі (В.  Винниченко)?
    • А  Кома.
    • Б  Тире.
    • В  Двокрапка.
    • Г  Крапка  з комою.
    • Відповідь: 1-А, 2-А, 3-В.
  5. З’ясуйте, де складнопідрядне речення з підрядним мети.
    • А  Слова  натягувать,  як  луки, щоб  вчасно  збити  на  льоту нерозшифрованої муки невідворотну німоту.✔
    • Б  Чи я ж того хотів, що сталось.
    • В  Якове, а щоб тобі пусто було.
    • Г  Наші тихенько йдуть; аби ж тільки  їх не помітили.
  6. Укажіть складнопідрядне речення з підрядним місця.
    • А  Не живе ледачий, де кипить робота.✔
    • Б  Веди мене ти сам, як ти хочеш.
    • В  Я керував стерном, до певної мети мій човен плив.
    • Г  Певно, Якове,  зостанемось ми  вдвох  з  тобою,  бо  всі поляжуть.
  7. Позначте складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним.
    • А  І ніяк ми не вгадаєм, що зробилось з нашим краєм.✔
    • Б  Та перед смертю дітям повтори ту казку, що лишилася, як спомин.
    • В  Я син твій, син, що йшов  за тебе на смерть.
    • Г  Аж  власний  світ  у  ній  почне  рости,  у  якому  будуть  теж сонця  і  зорі.
  8. Зазначте складнопідрядне речення причини.
    • А  Ні, певно, ти поліг в курганах, бо ти не міг би буть в кайданах.✔
    • Б  Везли, щоб  там  в краях холодних  згноїти  велетнів народних.
    • В  То колють коней шаблями  в морди  і під  боки, щоб  роз’ярить.
    • Г  Веди мене мерщій —я смерть вже чую.
  9. Виконайте повний синтаксичний розбір речення, розставте розділові знаки Непомітно наче риба в глибині пропливають літа не вловити їх неводом ні вороними кіньми догнати і не прийдуть вони до тебе як ті далекі родичі в гості  (За М. Стельмахом).

Варіант 2

  1. Зазначте просте речення.
    • А  А там нижче розступились скелі, які то розпалися на роздоллі ніби високими будинками, то полягали довгими рядками.
    • Б  У нього майже немає творів, куди пейзаж не входив би, як обов’язковий елемент.
    • В  Пильне  око  його  фіксує  всі  деталі —  освітлення,  барви, обриси поверхні  землі,  рослинність,  усю  різноманітність деревного покриву.✔
    • Г  Під  час  поїздок  до Корсуня  він  показував  дітям  пам’ятні місця,  де  народні  герої Наливайко  та Богдан Хмельницький билися  з польською шляхтою.
  2. Укажіть складносурядне речення.
    • А  Спинилось літо на порозі  і  дише полум’ям на  все,  і  грому дальнього погрози повітря стомлене несе.✔
    • Б  Характерно,  що  критики  відразу  ж  помітили  багатство і красу мови творів Панаса Мирного.
    • В  Більше нічого не сказав Чіпка, не поклонився навіть старшині  волосній,  а  повернувся —  і  пішов,  похнюпившись, додому.
    • Г  Зосталася Мотря сама-сама, як палець, з своєю нерозважною думкою.
  3. Позначте складнопідрядне речення.
    • А  Стоїть  він  на  току  з  ціпом  і  бачить:  приходить  десятник з волості.
    • Б  Покотились  з  очей  сльози,  як  горох,  закапали  аж  на  долівку.
    • В  Там  кололи  свиней,  і  несамовитий  крик  їх  розносився  по всьому селу.
    • Г  На  завтра, як  чуть  стало  сіріти,  зібралися коло  волості та взяли старшину з собою і пішли до пана в Красногорку.✔
  4. Які розділові знаки слід поставити замість цифр у реченніСтежка зненацька повернула праворуч 1 обминаючи круту гору 2 і тоді стало чути 3 як весело видзвонює у тиші вода  (О. Донченко)?
    • А  Кома.
    • Б  Тире.
    • В  Двокрапка.
    • Г  Крапка  з комою.
    • Відповідь: 1-А, 2-А, 3-А.
  5. З’ясуйте, де складнопідрядне речення з підрядним означальним.
    • А  А  проте  тієї  сили,  духу,  що  зрива  на  ноги,  в  нас  нема і манівцями ми блукаєм без дороги.✔
    • Б  Василь Семенович поблід, як крейда.
    • В  Сонце стояло над головою, як сковорода, розкалене, та наче вогнем пекло.
    • Г  Стара виразка, розкопирсана нечистими руками, защеміла в Чіпчинім серці.
  6. Назвіть складнопідрядні речення з підрядним часу.
    • А  І що орел, коли його орлина зграя не рве з землі в блакить ясного дня.
    • Б  Саме в той час, як Юрій та Сірко добували Чигирин, гетьман Виговський  скликав  козацькі  полки  на  раду  під  Германівною.✔
    • В  Дощ одразу перестав, неначе хто  закрив несподівано хмари.
    • Г  Дівчата співають, бо ж хлопці танцюють.
  7. Назвіть складнопідрядні речення з підрядним умови.
    • А  А жінці хто потрібен, якщо вона — поет.✔
    • Б  Ти, сину,  зараз помреш, бо кров’ю стік.
    • В  Може, доведеться тобі побувать у Медведівці, коли дощитиме.
    • Г  А не чуєш, ніде тепленька не тече?
  8. Укажіть складнопідрядні речення з кількома підрядними.
    • А  Менше  говори — більше почуєш.
    • Б  Коли пісні мойого краю пливуть у рідних голосах, мені здається, що збираю цілющі трави я в лугах.✔
    • В  Коли в похід виходила батава,  її піснями плакала Полтава.
    • Г  День був хороший, світило сонце — чисте й  золотисте.
  9. Виконайте повний синтаксичний розбір речення, розставте розділові знаки Чесність помирає коли продається (Ж. Санд).

Орфографічний практикум

Варіант 1

  1. Як слід писати аж(ніяк)?
    • А  Разом.
    • Б  Окремо.✔
    • В  Через дефіс.
  2. Як слід писати Франкфурт(на)Майні?
    • А  Разом.
    • Б  Окремо.
    • В  Через дефіс.✔
  3. Як слід писати в(плач)?
    • А  Разом.✔
    • Б  Окремо.
    • В  Через дефіс.
  4. Як слід писати унтер(офіцер)?
    • А  Разом.
    • Б  Окремо.
    • В  Через дефіс.✔
  5. Як слід писати прикметник свіжо(спечений)?
    • А  Разом.✔
    • Б  Окремо.
    • В  Через дефіс.
  6. Як слід писати прикметник фізико(математичний)?
    • А  Разом.
    • Б  Окремо.
    • В  Через дефіс.✔
  7. Як слід писати слово міні(футбол)?
    • А  Разом.
    • Б  Окремо.
    • В  Через дефіс.✔
  8. Як слід писати іменник стерео(система)?
    • А  Разом.✔
    • Б  Окремо.
    • В  Через дефіс.
  9. Як слід писати (Т, т)имчасовий уряд?
    • А  З маленької літери.
    • Б  З великої літери.✔
    • В  Через дефіс.
  10. Як слід писати суспільно(корисний)?
    • А  Разом.
    • Б  Окремо.✔
    • В  Через дефіс.
  11. Як слід писати прикметник азотисто(водневий)?
    • А  Разом.
    • Б  Окремо.
    • В  Через дефіс.✔
  12. Як слід писати Північний (Л, л)ьодовитий океан?
    • А  З маленької літери.
    • Б  З великої літери.✔
    • В  У лапках.

Варіант 2

  1. Як слід писати слово (пів)метра?
    • А  Разом.✔
    • Б  Окремо.
    • В  Через дефіс.
  2. Як слід писати слово будь(що)будь?
    • А  Разом.
    • Б  Окремо.
    • В  Через дефіс.✔
  3. Як слід писати різко(окреслений)?
    • А  Разом.
    • Б  Окремо.✔
    • В  Через дефіс.
  4. Як слід писати прикметник жовто(гарячий)?
    • А  Разом.✔
    • Б  Окремо.
    • В  Через дефіс.
  5. Як слід писати з(поміж)?
    • А  Разом.
    • Б  Окремо.
    • В  Через дефіс.✔
  6. Як слід писати суспільно(вагомий)?
    • А  Разом.
    • Б  Окремо.✔
    • В  Через дефіс.
  7. Як слід писати (П, п)резидент України?
    • А  З маленької літери.
    • Б  З великої літери.✔
    • В  Через дефіс.
  8. Як слід писати (О, о)перний театр?
    • А  З маленької літери.
    • Б  З великої літери.✔
    • В  Через дефіс.
  9. Як слід писати (Б, б)ерингове море?
    • А  З маленької літери.
    • Б  З великої літери.✔
    • В  Через дефіс.
  10. Укажіть рядок, у якому є неправильно написані слова.
    • А  Вишень, сільський, селянство, неньчин.
    • Б  Порт’єра, ляльці, альянс, сторінці.✔
    • В  Тонший, буття, рельєф,  гарненько.
  11. Як слід писати Жовті (В, в)оди?
    • А  З маленької літери.
    • Б  З великої літери.✔
    • В  Через дефіс.
  12. Укажіть рядок, у якому є неправильно написані слова.
    • А  Лейпциський, паризький, німецький, збаразький.✔
    • Б  Бряжчати, вужчати, чеський, чуваський. В  Німеччина, ткацтво, вінницький, легший.



    • А  Іменне, узгодження.✔
    • Б  Дієслівне, керування.
    • В  Прислівникове, прилягання.
    • Г  Дієслівне, прилягання.
  1. Визначте вид і тип зв’язку у словосполученні грати в шахи.
    • А  Іменне, узгодження.
    • Б  Дієслівне, керування.✔
    • В  Прислівникове, прилягання.
    • Г  Дієслівне, прилягання.
  2. Укажіть речення без кількох рядів однорідних членів речення.
    • А  То ливарі і ковалі в січневі ночі, в ранки маю могутній плуг кують  землі для дружби, щастя  і врожаю  (В. Сосюра).
    • Б  Сходились усі кияни до капища, де гордо і мовчазно височіли золотовусий Перун, вогненний Хорс, добрий і щедрий Дажбог  (За С. Плачиндою).
    • В  Сьогодні українська мова разом з політичним та духовним відновленням самостійної України здіймається на потужних  розмахах  відроджених  крил  національної  свідомості (За А. Бортняком).✔
    • Г  На рівненьких, дбайливо доглянутих грядках кущує полуниця, рання  городина, парникові квіти  (За В. Скуратівським).
  3. Укажіть речення, у яких наявні пунктуаційні помилки.
    • А  Стара підсліпуватими очима розглядала своє давнє шитво і, мабуть нічого не бачила окрім плямистого мережива (За І. Цюпою).✔
    • Б  Мабуть, уже не чекав ніякої неприємної несподіванки  (За М. Слабошпицьким).
    • В  Читачу,  чи не  буває  тобі нудно  часом? Тоді  розгорни  сторінки  поеми життя  і  пошукай  той  розділ,  де  змальована людина, схожа на тебе…  (За І. Вільде).
    • Г  Вітчизно наша! Яка ж ти мальовнича, яка різнобарвна і яка привітна…  (За Ю. Збанацьким).
  4. Укажіть схеми, у яких правильно розставлені розділові знаки.
    • А  «П, — а, — п.
    • Б  «П. — А».
    • В  А:✔
    • — П!
    • — П!
    • — П, — а.
    • Г  «П, — а — п.»
  5. Укажіть речення з поширеними звертаннями.
    • А  Прощай, колиско, прощай, тепле гніздечко, прощай, школо наша, прощайте, дні незабутні, неповторні (За Ю. Збанацьким).
    • Б  Народе мій, до тебе я ще верну…  (В. Стус).✔
    • В  Дай мені крила, Україно!.  (П. Сингаївський).
    • Г  Перший, починай!
  6. У якому з речень правильно поставлено розділові знаки?
    • А  «… Наш ідеал — працелюбна людина, — пише В. Сухомлинський. — Вдумайтесь у ці слова!»✔
    • Б  … Наш ідеал — працелюбна людина, — пише В. Сухомлинський. — Вдумайтесь у ці слова!
    • В  «… Наш  ідеал — працелюбна людина», — пише В. Сухомлинський. — Вдумайтесь у ці слова!»
    • Г  «… Наш  ідеал — працелюбна людина», — пише В. Сухомлинський. — «Вдумайтесь у ці слова!»
  7. Укажіть орфографічно правильно записані слова.
    • А  Медальон, брошура, журі, парфумерія, ні у кого.
    • Б  Спідлоба, з-над, прийшов-таки, уві сні, декому.✔
    • В  До побачення, нажаль, додому, спросоння, ніщо.
    • Г  Рік-у-рік, де-не-де, таки прийшов, придорожній.
  8. Укажіть ознаки, що не властиві складному реченню.
    • А  Має більше однієї  граматичної основи.
    • Б  Може мати сурядний, підрядний, безсполучниковий  зв’язки.
    • В  Частини завжди залежать одна від одної.✔
    • Г  Рівноправні  частини  не  існують  на  рівні  підрядного зв’язку.
  9. Запишіть речення. Розставте,  де потрібно, розділові  знаки. Накресліть схему речення.
    • І весняними вечорами коли відсиріє від  степової вологи  земля  голублять  душу  і  серце  людині  свіжі  і  ніжні  степові  запахи і  тихо  шепочуть  трави,  облиті  сяйвом  місяця  що  викочується із-за мовчазних могил  і фарбує степ у густо-малиновий темнуватий колір  (Г. Тютюнник).

 8 варіантів тестів (з відповідями)  з української мови  для учнів 11 класу на тему “Морфологія

Варіант 1

  1. Укажіть дієприкметник.
    • А  Розуміючи.
    • Б  Вигравши.
    • В  Розкішний.
    • Г  Затхлий.✔
  2. Укажіть дієприслівник.
    • А  Просвіжений.
    • Б  Вмитий.
    • В  Присівши.✔
    • Г  Відірваний.
  3. Укажіть правильні твердження.
    • А  Іменник має дві категорії чисел: однину та множину.
    • Б  Прикметники поділяються на дві групи за значенням: якісні та відносні.
    • В  Іменник має три категорії роду: жіночий, чоловічий, середній.
    • Г  Неозначена форма  дієслова —  це те  саме, що  інфінітив, початкова форма.✔
  4. Укажіть правильно записані числівники.
    • А  П’ятдесятьма  (-ьома), шістьма  (-ьома).✔
    • Б  Шестидесяти вісьмох.
    • В  Сімдесятьома дев’яноста два.
    • Г  Тисяча п’ятьмастами дев’яноста двох.
  5. Укажіть неправильно зазначені розряди займенників.
    • А  Я, ти, ми, ви, він — особові.
    • Б  Ніщо, ніхто, деякий, абичий, що-небудь — неозначені.✔
    • В  Всякий, весь, кожен,  інший, жодний — означальні.
    • Г  Мій, твій, свій, ваш — присвійні.
  6. Указати частиномовну приналежність слова рік у рік.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.✔
    • В  Прийменник.
    • Г  Іменник.
  7. Указати частиномовну приналежність слова речовина.
    • А  Займенник.
    • Б  Іменник.✔
    • В  Прийменник.
    • Г  Частка.
  8. Указати частиномовну приналежність слова радісно.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.✔
    • В  Прийменник.
    • Г  Іменник.
  9. Укажіть правильні твердження.
    • А  Морфологія — наука, що вивчає частини мови.✔
    • Б  Дієприкметник. —  самостійна  частина  мови,  що  означає ознаку предмета  і відповідає на питання який?
    • В  Прислівник — самостійна незмінна частина мови, що виражає  ознаку  дії,  стану,  ознаку  іншої  ознаки  і  відповідає на питання  який?  скільки?  де?  коли?  звідки?  куди?  коли? навіщо? та  ін.
    • Г  Морфологія —  наука, що  вивчає  значущі  частини  слова.
  10. Указати частиномовну приналежність слова радісний.
    • А  Прикметник.✔
    • Б  Прислівник.
    • В  Прийменник.
    • Г  Іменник.
  11. Указати частиномовну приналежність слова радіючи.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.✔
  12. Указати частиномовну приналежність слова радість.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.
    • В  Прийменник.
    • Г  Іменник.✔

Варіант 2

  1. Укажіть правильні твердження.
    • А  Гріти — дієслово другої дієвідміни.
    • Б  Валити — дієслово першої дієвідміни.
    • В  Палаючі  (степи) — активний дієприкметник.✔
    • Г  Дієприслівник  найчастіше  виконує  роль  означення  в  реченні.
  2. Укажіть правильні твердження.
    • А  Числівники  від  п’яти  до  десяти  мають  при  відмінюванні паралельні форми.✔
    • Б  Дробові числівники відмінюються так чисельник як порядковий  числівник,  а  знаменник —  як  кількісний  числівник.
    • В  Числівники «сорок», «дев’яносто», «сто» у непрямих відмінках мають  закінчення «-о».
    • Г  Числівники  «тисяча»,  «мільйон»,  «мільярд»,  «нуль»  відмінюються як прикметники.
  3. Скільки особливих форм існує у дієслів?
    • А  Дві.✔
    • Б  Три.
    • В  Чотири.
    • Г  П’ять.
  4. Укажіть похідні прийменники.
    • А  Поміж, з-попід, з-за.✔
    • Б  До, поблизу, незважаючи на.
    • В  В, у, на, при, до.
    • Г  Щоб, коли, але, проте, бо.
  5. Зазначте рядок сурядних сполучників.
    • А  І, й, бо, що, а.
    • Б  Але, проте, та, чи то … чи то.✔
    • В  Коли, де, щоб, незважаючи на те що.
    • Г  Зате, однак, який, хоч.
  6. Укажіть частки.
    • А  Ось, тільки, вже, б.✔
    • Б  Невже, хіба, ж, нехай, але.
    • В  Ніякий, ніде, аніхто, деякий.
    • Г  Навряд чи, навіть, бодай, ні.
  7. Указати частиномовну приналежність слова зрадівши.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.✔
  8. Вказати частиномовну приналежність слова вболіваючи.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.✔
  9. Указати частиномовну приналежність слова побілений.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.✔
    • Г  Дієприслівник.
  10. Указати частиномовну приналежність слова свій.
    • А  Займенник.✔
    • Б  Іменник.
    • В  Прийменник.
    • Г  Частка.
  11. Указати частиномовну приналежність слова їхній.
    • А  Займенник.✔
    • Б  Іменник.
    • В  Прийменник.
    • Г  Частка.
  12. Указати частиномовну приналежність слова з-за.
    • А  Сполучник.
    • Б  Частка.
    • В  Прийменник.✔
    • Г  Вигук.

Варіант 3

  1. Указати частиномовну приналежність слова чийого.
    • А  Займенник.✔
    • Б  Іменник.
    • В  Прикметник.
    • Г  Частка.
  2. Указати частиномовну приналежність слова спересердя.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.✔
    • В  Прийменник.
    • Г  Іменник.
  3. Указати частиномовну приналежність слова вгору.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.✔
    • В  Прийменник.
    • Г  Іменник.
  4. Указати частиномовну приналежність слова пліч-о-пліч.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.✔
    • В  Прийменник.
    • Г  Іменник.
  5. Указати частиномовну приналежність слова перед.
    • А  Сполучник.
    • Б  Частка.
    • В  Прийменник.✔
    • Г  Вигук.
  6. Указати частиномовну приналежність слова віч-на-віч.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.✔
    • В  Прийменник.
    • Г  Іменник.
  7. Указати частиномовну приналежність слова з-над.
    • А  Сполучник.
    • Б  Частка.
    • В  Прийменник.✔
    • Г  Вигук.
  8. Указати частиномовну приналежність слова стиснений.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.✔
    • Г  Дієприслівник.
  9. Указати частиномовну приналежність словазагальмований.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.✔
    • Г  Дієприслівник.
  10. Указати частиномовну приналежність слова вирішивши.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.✔
  11. Указати частиномовну приналежність слова ласкавий.
    • А  Прикметник.✔
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.
  12. Указати частиномовну приналежність слова спідлоба.
    • А  Сполучник.
    • Б  Частка.
    • В  Вигук.
    • Г  Прислівник.✔

Варіант 4

  1. Указати частиномовну приналежність слова зачарувати.
    • А  Дієслово.✔
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.
  2. Указати частиномовну приналежність слова нарозхват.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.✔
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.
  3. Указати частиномовну приналежність слова той.
    • А  Сполучник.
    • Б  Частка.
    • В  Прийменник.
    • Г  Займенник.✔
  4. Указати частиномовну приналежність слова коли.
    • А  Сполучник.✔
    • Б  Частка.
    • В  Прийменник.
    • Г  Вигук.
  5. Указати частиномовну приналежність слова по.
    • А  Сполучник.
    • Б  Частка.
    • В  Прийменник.✔
    • Г  Вигук.
  6. Указати частиномовну приналежність слова ех!
    • А  Сполучник.
    • Б  Частка.
    • В  Прийменник.
    • Г  Вигук.✔
  7. Указати частиномовну приналежність слова багато.
    • А  Прислівник.✔
    • Б  Числівник.
    • В  Іменник.
    • Г  Прикметник.
  8. Указати частиномовну приналежність словакільканадцять.
    • А  Прислівник.
    • Б  Числівник.✔
    • В  Іменник.
    • Г  Прикметник.
  9. Указати частиномовну приналежність слова сім’я.
    • А  Прислівник.
    • Б  Числівник.
    • В  Іменник.✔
    • Г  Прикметник.
  10. Указати частиномовну приналежність слова п’ять.
    • А  Прислівник.
    • Б  Числівник.✔
    • В  Іменник.
    • Г  Прикметник.
  11. Указати частиномовну приналежність слова П’ятачок.
    • А  Прислівник.
    • Б  Числівник.
    • В  Іменник.✔
    • Г  Прикметник.
  12. Указати частиномовну приналежність слова п’ятий.
    • А  Прислівник.
    • Б  Числівник.✔
    • В  Іменник.
    • Г  Прикметник.

Варіант 5

  1. Указати частиномовну приналежність слова п’ятеро.
    • А  Прислівник.
    • Б  Числівник.✔
    • В  Іменник.
    • Г  Прикметник.
  2. Указати частиномовну приналежність слова вп’ятьох.
    • А  Прислівник.✔
    • Б  Числівник.
    • В  Іменник.
    • Г  Прикметник.
  3. Указати частиномовну приналежність словажовтогарячий.
    • А  Прислівник.
    • Б  Числівник.
    • В  Іменник.
    • Г  Прикметник.✔
  4. Указати частиномовну приналежність слова потроїти.
    • А  Дієслово.✔
    • Б  Числівник.
    • В  Іменник.
    • Г  Дієприслівник.
  5. Указати частиномовну приналежність слова на жаль.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.✔
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.
  6. Указати частиномовну приналежність слова граючи.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.✔
  7. Указати частиномовну приналежність слова на.
    • А  Сполучник.
    • Б  Частка.
    • В  Прийменник.✔
    • Г  Вигук.
  8. Указати частиномовну приналежність слова незважаючи на те що.
    1. А  Сполучник.✔
    2. Б  Частка.
    3. В  Прийменник.
    4. Г  Вигук.
  9. Указати частиномовну приналежність слова неначе.
    • А  Сполучник.✔
    • Б  Частка.
    • В  Прийменник.
    • Г  Вигук.
  10. Указати частиномовну приналежність слова замулений.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.✔
    • Г  Дієприслівник.
  11. Указати частиномовну приналежність слова черговий (вийшов).
    • А  Прислівник.
    • Б  Числівник.
    • В  Іменник.✔
    • Г  Прикметник.
  12. Указати частиномовну приналежність слова зробивши.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.✔

Варіант 6

  1. Указати частиномовну приналежність слова забагато.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.✔
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Числівник.
  2. Указати частиномовну приналежність слова на щастя.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.✔
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.
  3. Указати частиномовну приналежність слова зміна.
    • А  Іменник.✔
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.
  4. Указати частиномовну приналежність слова Європа.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.
    • В  Іменник.✔
    • Г  Займенник.
  5. Указати частиномовну приналежність слова придорожній.
    • А  Прикметник.✔
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.
  6. Указати частиномовну приналежність слова милий.
    • А  Прикметник.✔
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.
  7. Указати частиномовну приналежність слова невблаганний.
    • А  Прикметник.✔
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.
  8. Указати частиномовну приналежність слова змішувач.
    • А  Іменник.✔
    • Б  Дієслово.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.
  9. Указати частиномовну приналежність слова замінник.
    • А  Іменник.✔
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.
  10. Указати частиномовну приналежність слова заміна.
    • А  Прикметник.
    • Б  Іменник.✔
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.
  11. Указати частиномовну приналежність слова змінюватися.
    • А  Дієслово.✔
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.
  12. Указати частиномовну приналежність слова змінивши.
    • А  Дієслово.
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.✔

Варіант 7

  1. Указати частиномовну приналежність слова змінюючи.
    • А  Дієслово.
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.✔
  2. Указати частиномовну приналежність слова з-посеред.
    • А  Прислівник.
    • Б  Прикметник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Прийменник.✔
  3. Указати частиномовну приналежність слова через.
    • А  Прислівник.
    • Б  Дієприкметник.
    • В  Дієприслівник.
    • Г  Прийменник.✔
  4. Указати частиномовну приналежність слова самий.
    • А  Сполучник.
    • Б  Частка.
    • В  Займенник.✔
    • Г  Вигук.
  5. Указати частиномовну приналежність слова мов.
    • А  Сполучник.✔
    • Б  Частка.
    • В  Прислівник.
    • Г  Вигук.
  6. Указати частиномовну приналежність слова ах!
    • А  Сполучник.
    • Б  Частка.
    • В  Прийменник.
    • Г  Вигук.✔
  7. Указати частиномовну приналежність слова на-гора.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.✔
    • В  Прийменник.
    • Г  Іменник.
  8. Указати частиномовну приналежність слова тебе.
    • А  Займенник.✔
    • Б  Іменник.
    • В  Прийменник.
    • Г  Частка.
  9. Указати частиномовну приналежність слова тричі.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.✔
    • В  Числівник.
    • Г  Іменник.
  10. Указати частиномовну приналежність слова поспіль.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.✔
    • В  Прийменник.
    • Г  Іменник.
  11. Указати частиномовну приналежність слова по-своєму.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.✔
    • В  Займенник.
    • Г  Дієприслівник.
  12. Указати частиномовну приналежність слова свіжий.
    • А  Прикметник.✔
    • Б  Прислівник.
    • В  Прийменник.
    • Г  Іменник.

Варіант 8

  1. Указати частиномовну приналежність слова невже.
    • А  Сполучник.
    • Б  Частка.✔
    • В  Прийменник.
    • Г  Вигук.
  2. Указати частиномовну приналежність слова чаруючи.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.
    • Г  Дієприслівник.✔
  3. Указати частиномовну приналежність слова подаровані.
    • А  Прикметник.
    • Б  Прислівник.
    • В  Дієприкметник.✔
    • Г  Дієприслівник.
  4. Указати частиномовну приналежність слова ніхто.
    • А  Займенник.✔
    • Б  Іменник.
    • В  Прийменник.
    • Г  Частка.
  5. Указати частиномовну приналежність слова абиякий.
    • А  Займенник.✔
    • Б  Іменник.
    • В  Прийменник.
    • Г  Частка.
  6. Указати частиномовну приналежність слова неначебто.
    • А  Сполучник.✔
    • Б  Частка.
    • В  Прийменник.
    • Г  Вигук.
  7. Указати частиномовну приналежність слова до.
    • А  Сполучник.
    • Б  Частка.
    • В  Прийменник.✔
    • Г  Вигук.
  8. Указати частиномовну приналежність слова щоб.
    • А  Сполучник.✔
    • Б  Частка.
    • В  Прийменник.
    • Г  Вигук.
  9. Указати частиномовну приналежність слова та.
    • А  Сполучник.✔
    • Б  Частка.
    • В  Прийменник.
    • Г  Вигук.
  10. Указати частиномовну приналежність слова таки.
    • А  Сполучник.
    • Б  Частка.✔
    • В  Прийменник.
    • Г  Вигук.
  11. Указати частиномовну приналежність слова хтозна-.
    • А  Сполучник.
    • Б  Частка.✔
    • В  Прийменник.
    • Г  Вигук.
  12. Указати частиномовну приналежність слова бозна-.
    • А  Сполучник.
    • Б  Займенник.
    • В  Частка.✔
    • Г  Вигук.



Немає коментарів:

Дописати коментар