Опис досвіду



Вважаю, що кожен член суспільства повинен вміти писати грамотно, досконало володіти мовленням, саме тому я працюю над такою науково-методичною проблемою «Удосконалення орфографічної грамотності та розвитку мовлення учнів».
 Успішне використання тієї чи  іншої технології навчання залежить від ерудованості, практичних умінь вчителя, творчості,майстерності,вміння виявити учнів прогавени у вивченому матеріалі,невміння свої знання застосовувати на практиці,недостатнє запам’ятовування тієї чи іншої орфограми.
  Отже,з метою підвищення в учнів рівня знань,умінь і навичок орфографічної грамотності виробила систему практичних вправ, використовуючи сучасні методи роботи. Це насамперед диктанти: словникові, вибіркові, розподільні, пояснюючі, пошукові,           само диктанти, творчі, диктанти взаємоперевіряючі,  лінгвістичні ігри, хвилинки ерудита, кросворди, робота «орфографічного бюро», мікродослідження, дидактичний матеріали з диференційованими завданнями, алгоритми, навчальні тести, таблиці, асоціативні гроно. Ці вправи систематизовані відповідно до  навчальної програми. Використовую завжди, коли з`являється «вільна хвилинка» або коли виникає нагальна потреба. Пропоную окремі завдання  зі створеної системи практичних завдань.

 Тема. Спрощення  в групах приголосних                                    
                                   Завдання №1
                                  Творчий диктант
 Утворіть від поданих іменників прикметники,підкресліть буквосполученням зі спрощенням.
Проїзд-(проїзний)
Тиждень-(тижневий)
Щастя-(щасливий)
Область-(обласний)
Ненависть-(ненависний)
Якість-(якісний)
Жалість-(жалісний)
Захист-(захисний)
Масло-(масний)
Кількість-(кількісний)
Вартість-(вартісний)
  Складіть 3-4 словосполучення з утвореними словами(на вибір)

                                      Завдання №2
                               Словниковий диктант
Хворостняк, серце, пестливий, доблесний, студентський, тижневик, агентство, зап’ястний, кістлявий, шістсот, форпостний.


 Гра «Знайди четверте зайве»

Корисний, баластний, масний, цілісний.
 Радісний, жалісний, проїздний, аванпостний.
Студентський, улесловий, стиснути, учасник.
Тижневий, туристський, хустці, чесний.

Тема. Найпоширеніші випадки голосних звуків
Завдання №1…
Завдання №2: заміність подані слова або доберіть спільно кореневі так,щоб відбулося чергування о,е,з і.
Воля-(вільний)
Коня-(кінь)
Каменя-(камінь)
Льоду-(лід)
Нога-(ніг)
Робота-(робітник)

Запишіть ще 3-5 слів на дану орфограму

(потоку-потік)
(табори-табір)
(заходу-захід)

Завдання№3  вибірковий диктант

 Випишіть слова, в яких можливі чергування о,е,з і,змініть слово або доберіть,щоб проілюструвати чергування.
Причепурившись, почистивши зброю, більшість бійців лягає спати.
Коса-дівоча краса.
Хитнулися от вибуху гори, з вершин познімались орли.
Василько підігнув праву ногу і скакав на лівій.
Тимко мовчки сів до столу й заходився вечеряти.
Із обмерзлих чобіт з лускотом обсипався льодок.
У таку ніч не ньому одному спалося.
Щирість і щедрість поетам властиві.


Тема. Написання прийменників із,зі,з;префіксів з-(зі)-с

Завдання №1:  розподільний диктант.

Запишіть подані словосполучення,добираючи потрібні прийменники у три колонки.
Хтось(з,із,зі)нас, дорога…міста, тесляр…хутора, Олена…матірю, розломляв…батьком, онук…дідусем, оглядач…Льова, зустрілася…артистом, вийшов…двору, іти…іншими, привітали…святом, ..щирим серцем.

Завдання №2:
запишіть слова і самостійно виведіть правила правопису префексів.

Спитати, сказати, стоптати, сфотографувати, схотіти, зіскочити, зійти, зібрати, зробити, збити, змити.

Завдання №3:
творчий диктант. Утворіть від продиктованих слів нові слова за допомогою з-або с

Берегти, клєїти, чіпляти, прямувати, молотити, мастити, формувати, творити, турбувати, сунутися.


Тема. Чергування приголосних звуків.

 Завдання №1:поставте дієслова у формі першої особи однини,поясніть чергування приголосних яке при цьому відбувається.
    Бігти-             возити-            вразити-       
    Їздити-           носити-            пустити-
    Писати-          радитись-        лазити-
    Мовити-         мазати-            котити-
   Крутити-       ловити-            місити-
   Садити-         мостити-         нагородити-
   Любити-        водити-           стерегти-





Немає коментарів:

Дописати коментар